Inlägg som utvecklar – 16 juni 2011

Social kompetens inte nödvändigt på jobbet

Maria Wetterstrand ger goda råd till ledare

#hrsve – en framgång

Framtida ledarskap

Jag önskar jag hade kommit på det här:

  • Om jag hade fått välja en sak jag hade velat komma på inom HR under 2011 så är det Jobbarbloggen på IKEA. Så enkelt och så effektivt för att attrahera butiksmedarbetare till varuhusen.

Om Siri Wikander

I work with People and Culture at a large retail company. I blog at affarsdrivenhr.se and tweet from twitter.com/siriwikander.
Det här inlägget postades i Inlägg som utvecklar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Inlägg som utvecklar – 16 juni 2011

  1. magnuspettersson skriver:

    Hej Siri!
    Intressant att få följa dig och din blogg… Ser att du skrev om jobbarbloggen på IKEA och att det var effektivt. Har du sett något som gör att du har hajat till vad gäller effektiviteten i det? Några konkreta siffror etc?

    MVH
    //Magnus

    • Siri Wikander skriver:

      Hej Magnus,
      Det jag gillar med Jobbarbloggen är att den på ett genialt sätt förenar HR med driften. HR-avdelningen blir inte en avlägsen stabsverksamhet utan har ett tätt samarbete med driften. Bloggens syfte är att få folk på att bli sugna på att börja jobba på IKEA säger den HR-ansvarige Jenny Johansson. Det tror jag säkert den gör, men jag tror också den ger kunder en känsla av det är hemtrevligt och vardagligt på IKEA. Ett bra exempel på affärsdriven HR.

      Om du vill veta mer kan du läsa pressreleasen från när Jobbarbloggen startades 11 januari 2011: http://www.ikea.com/se/sv/about_ikea/newsitem/2011_jobbarbloggen_pa_ikea

      Mvh,
      Siri

Kommentera

