Inlägg som utvecklar – 15 november 2011

Ny ledning för Försäkringskassan

De psykiska diagnoserna är vanligast bland följande yrken…

Arbetsgivarens ansvar att sätta gränser vid alkoholmissbruk

Särskilda HBT-dagar? Särskilda Mångfalds-dagar?

  • Jag är lite osäker på fördelen med att arrangera särskilda HBT-dagar och mångfaldsdagar. Anledningen är att jag själv är allergisk mot att fackas in i en särskild grupp som kvinno-gruppen, eller medelålders-gruppen, eller HR-gruppen. Jag är Siri. Punkt. Dessutom tror jag att mångfald är något man måste jobba med varenda dag. I vartenda beslut i allt från rekrytering, företagskultur, val av utbildare och utbildningsmaterial till objektiv lönesättning och utformning av arbetsklädsel. Det är detaljerna och uthålligheten som gör det.

Fler gravida kvinnor bör få ersättning och fler gravida bör stängas av från sitt arbete

Om Siri Wikander

I work with People and Culture at a large retail company. I blog at affarsdrivenhr.se and tweet from twitter.com/siriwikander.
Det här inlägget postades i Inlägg som utvecklar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Inlägg som utvecklar – 15 november 2011

  1. HBT-dagar och mångfaldsdagar handlar om just det. Skapa förståelse och acceptans för att var och en är olika och att var och en stöter på olika utmaningar i sin omgivning. Det väcker tankar som folk aldrig tänkt, vilket är bland det nyttigaste man kan göra tycker jag 😉

    • Siri Wikander skriver:

      Hej Erik, anade nästan att du skulle titta in och protestera lite lagom så där. Du har ju hela Pride-festivalen på din sida så att säga. Men jag framhärdar. Jag skulle själv inte vilja lyftas fram på det sättet på en arbetsplats. Jag jobbar hellre i det tysta med kärnvärden, professionaliserade rekryteringsprocesser och mångfald i de tusen små besluten.
      /Siri

Kommentera

