Årets rekryteringskampanj?

Idag pratas det om Spotifys rekryteringskampanj. Det är André Hellström som via sitt företag mploy står bakom kampanjen där man lockar sökande till Spotifys webbplats med hjälp av en spellista där låtarnas namn bildar en mening och fungerar som teaser. Spotify expanderar stort i USA och söker personal på bred front. Just nu finns det 64 lediga tjänster på Spotify.

Mest innovativt förutom spellistan är utmanande ”tech-puzzels” med bilder på medarbetare (men inga intervjuer med?) som löst dem och fått jobb.

Tipstack till jsundlo, ajour och mathel!

Om Siri Wikander

I work with People and Culture at a large retail company. I blog at affarsdrivenhr.se and tweet from twitter.com/siriwikander.
Det här inlägget postades i Rekrytering och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Årets rekryteringskampanj?

  1. Ping: European Recruitment Buzz » This year’s first great recruitment campaign?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s