Hur ska man välja budskap för Employer Branding?

Den frågan ställde jag på twitter och fick detta svar från Per Sahlqvist:

Det är ett bra svar för det underlättar när man ska välja budskap. Felet man ofta gör är att man har för många budskap och försöker säga för många saker på samma gång. Det gör att man missar den goda effekten av igenkänning som en upprepning på samma tema ger.

Enkelhet och upprepning i flera olika kanaler av samma budskap är det som ger effekt.

Tänk nu på din egen organisation. Vad ligger er varmast om hjärtat? Vad kan ni prata passionerat om? Kan ni visa detta genom att visa på goda exempel internt? Då kanske ni har hittat ert Employer Branding budskap för 2012?

Berätta gärna här eller på twitter vad ni har valt för budskap!

Om Siri Wikander

I work with People and Culture at a large retail company. I blog at affarsdrivenhr.se and tweet from twitter.com/siriwikander.
Det här inlägget postades i Attraktiv arbetsgivare och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s