Handelsresande i mångfald

I onsdags talade jag om mångfald på HR Dagarna. Igår på Byrån mot Diskriminering. Idag på Mångfaldsdagen i Halmstad. Bäst blir det om det är under 100 personer. Om det är jag och en forskare. Hen visar hur det ser ut generellt och jag kan visa på möjligheter och svårigheter på ett företag.

Roligast är frågestunden. Igår en lång diskussion om den ”kalkyl” invandrare och kvinnor gör innan de söker ett jobb internt. Är det värt det? Hur blir det om jag får jobbet? Hur blir det om jag inte får det?

Nu ser jag fram emot att träffa mina HR-kollegor nästa vecka och fundera över hur vi ska jobba så att den ”kalkylen” faktiskt slutar med att kvinnor och invandrare söker jobb och traineeprogram internt hos oss.

Har ni några förslag?

Om Siri Wikander

I work with People and Culture at a large retail company. I blog at affarsdrivenhr.se and tweet from twitter.com/siriwikander.
Det här inlägget postades i Attraktiv arbetsgivare, Intern rörlighet, Mångfald och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

