LinkedIn har 200 miljoner användare varav 1 miljon i Sverige

LinkedIn växer så det knakar och har passerat 2oo miljoner användare. Cirka en miljon av dem finns i Sverige. LinkedIn växer med 2 användare i sekunden. Snabbast växer LinkedIn.com i Turkiet, Colombia och Indonesien. Snabbast växer antalet användare av LinkedIns mobilapp i Kina, Brasilien och Portugal. De fem mest besökta profilerna är alla män: Richard Branson, Barack Obama, Deepak Chopra, Tony Robbins och Jeff Weiner.

Jag skapade mitt LinkedIn-konto 2010. Mitt användande har ökat successivt och det är jobb-nyttan som driver mitt användande. Under 2012 loggade jag in flera gånger varje dag. Min profil tillhör 10% av de mest besökta profilerna inom LinkedIn.

Jag använder LinkedIn för att:

  • Följa diskussionsgrupper inom HR
  • Publicera bloggposter härifrån
  • Nätverka med kollegor inom HR
  • Nätverka med befintliga och potentiella leverantörer och konsulter
  • Söka nya kollegor

Hur använder du LinkedIn?

Om Siri Wikander

I work with People and Culture at a large retail company. I blog at affarsdrivenhr.se and tweet from twitter.com/siriwikander.
Det här inlägget postades i För oss som arbetar med HR och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till LinkedIn har 200 miljoner användare varav 1 miljon i Sverige

  1. Johanna Bogårdh skriver:

    Jag använder det för att posta vakanser för företaget jag jobbar på, leta potentiella kandidater samt nätverka.

  2. Är student och försöker använda mig av LinkedIn för att skapa ett kontaktnät dels för kommande examensarbete men även för vad som kommer hända när jag är klar med mina studier om knappt ett år. Senaste tiden har jag letat efter intressanta vakanser och liknande.

Kommentera

