Nu är det papperslösa kontoret här!

För ett tag sedan skrev jag om olika appar för att anteckna på iPads. Jag fastnade för Notability. Nu har jag använt Notability ett tag och har minskat mina pappersförbrukning och mina utskrifter till ett minimum för att inte säga noll.
1. Slutat använda kollegieblock och gör noteringar i Notability
2. Visar eventuella powerpoints med hjälp av dator
3. Dokument som exempelvis protokoll, powerpoints eller projektdirektiv som jag vet att jag kommer vilja göra noteringar importeras innan mötet till Notability
4. Formulär som behöver fyllas i exempelvis beställningar till personalmatsalen importeras fylls i och skrivs under (!) i Notability och exporteras sedan och mejlas till mottagaren.

För att klara ovanstående krävs att man har en dokumenthanterare i molnet som exempelvis Dropbox eller Google Drive. Det krävs också att man lägger några minuter inför varje möte att importera in de dokument man vet att man vill anteckna på. Tid man förut la på att skriva ut.

Lycka till att visa kollegorna att HR är först med att anamma ny teknik som underlättar arbetet.

Om Siri Wikander

I work with People and Culture at a large retail company. I blog at affarsdrivenhr.se and tweet from twitter.com/siriwikander.
Det här inlägget postades i Abetsplats/kontor, Förändringsarbete och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

