HR <3 Marknad är sant!

bild (1)

I dagens DN finns en annons som är ett bra exempel på hur HR och Marknad/Kommunikation kan samordna sina budskap runt vilka man vill anställda (attrahera) och vilka värderingar man vill ladda varumärket med. Det här har McDonalds gjort tidigare:

MCD

*I det finstilta längst ner i annonsen står: ”Och inte svenskar, sydkoreaner eller norrmän heller. McDonald’s anställer individer. Hos oss är ambition och drivkraft alltid viktigare än vad du heter i efternamn. Det är kanske just därför vår arbetsplats är en av de som bäst speglar det mångkulturella Sverige. Inom McDonald’s arbetar hela nittiofem olika nationaliteter. Läs mer på http://www.mcdonalds.se/jobb.&#8221;

Om Siri Wikander

I work with People and Culture at a large retail company. I blog at affarsdrivenhr.se and tweet from twitter.com/siriwikander.
Det här inlägget postades i Attraktiv arbetsgivare och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s