Språket i platsannonser på 50-, 70- och 00-talet

Idag när jag läste rapporten Amazonia av Arne Järnelöv hittade jag den här passusen om hur språket har förändrats i platsannonser sedan 50-talet. I den mest individualistiska av tider söker företagen lagspelare. Lite underhållande faktiskt.Skärmavbild 2014-01-19 kl. 17.56.44

 

 

Om Siri Wikander

I work with People and Culture at a large retail company. I blog at affarsdrivenhr.se and tweet from twitter.com/siriwikander.
Det här inlägget postades i Mångfald, Rekrytering och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s